Ex 311/ dealing with others
Cours gratuits > Forum > Exercices du forum || En basEx 311/ dealing with others
Message de here4u posté le 16-11-2025 à 21:54:03 (S | E | F)
Hello dears,
Voici le thème qui contient toujours de l'anglais parlé idiomatique.
Essayez de ne pas trop faire de mot à mot, mais gardez le sens en étant naturels...
Translate into English:
1) Plus elle se rendait compte que je lui avais caché une partie de la vérité, plus elle doutait de moi. J’aurais dû être
franche envers elle tout de suite.
2) J’aurais bien voulu pouvoir être à deux endroits à la fois, mais bien sûr, je ne le peux pas… alors, c’est comme ça !
3) La plupart du temps, les gens n'entendent que ce qu’ils voudraient entendre.
4) Maintenant que je sais qu’il erre seul dans les rues de la ville, je ne peux pas m’empêcher de me sentir un peu à cran…
5) Tous les choix que j’ai faits hier étaient vraiment les miens...
6) Pourquoi as-tu accepté de porter le chapeau à sa place ?
7) Elle ne se sent pas dépassée alors qu’elle est déjà en retard sur son rapport.
Cet exercice est un
et sa correction sera en ligne le samedi 29 novembre 2025.
As usual, the FORCE is with you!

Message de here4u posté le 16-11-2025 à 21:54:03 (S | E | F)
Hello dears,
Voici le thème qui contient toujours de l'anglais parlé idiomatique.
Essayez de ne pas trop faire de mot à mot, mais gardez le sens en étant naturels...

Translate into English:
1) Plus elle se rendait compte que je lui avais caché une partie de la vérité, plus elle doutait de moi. J’aurais dû être
2) J’aurais bien voulu pouvoir être à deux endroits à la fois, mais bien sûr, je ne le peux pas… alors, c’est comme ça !
4) Maintenant que je sais qu’il erre seul dans les rues de la ville, je ne peux pas m’empêcher de me sentir un peu à cran…
7) Elle ne se sent pas dépassée alors qu’elle est déjà en retard sur son rapport.
Cet exercice est un
et sa correction sera en ligne le samedi 29 novembre 2025. As usual, the FORCE is with you!

Réponse : Ex 311/ dealing with others de gerold, postée le 17-11-2025 à 12:01:39 (S | E)
Hello again!

The more she became aware that I had concealed a part of the truth from her, the less she was sure about me. I should have been honest with her from the beginning.
I really would have liked to be gifted with ubiquity but, of course, I'm not ... thus, I have to accept it!
Most of the time, people only hear what they would like to hear (to be told).
Now that I know he's alone, wandering through the streets of the town, I can't help feeling a little on edge.
All the choices I made yesterday were truly mine ...
Why did you accept to take the blame for him (her)?
She is not feeling overwhelmed although she's already behind schedule on her report.
Réponse : Ex 311/ dealing with others de magie8, postée le 18-11-2025 à 06:00:16 (S | E)
Hello
:
1) The more she realised (that) I had hidden part of the truth from her, the more she doubted me. I should have been frank with her right away.
2) I wish I had the gift of bilocation, and of course, I could never have... so, that’s how it is!
3) Most of the time, people only hear what they would want to.
4) Now that I know he is alone wandering aimlessly in the streets of the city, I can’t help feeling a little bit uptight...
5) All the choices I made yesterday were actually mine...
6) Why did you agree to take the blame for him?
7) She is not feeling overwhelmed even though she is already falling behind schedule on her report.
Réponse : Ex 311/ dealing with others de alouettelulu, postée le 18-11-2025 à 18:49:01 (S | E)
The more she realized I had hidden a part of the truth, the more she had doubts about me. I should have been frank with her immediately.
I wish I could be in two places at once, but of course I can’t…then, that’s how it is!
Most of the time, people only hear what they would.
Now that I know him wandering alone in the city streets, I can’t help feeling a little edgy…
5) Tous les choix que j’ai faits hier étaient vraiment les miens…
All the choices I made yesterday were really my own…
Why did you to take the blame in his place?
She is not feeling overwhelmed, even though she is already late with her report.
Réponse : Ex 311/ dealing with others de icare29, postée le 20-11-2025 à 10:09:47 (S | E)
Hello Here4u....here is my work
1) Plus elle se rendait compte que je lui avais caché une partie de la vérité, plus elle doutait de moi. J'aurais dû être franche envers elle tout de suite.
The more she was being aware that I had hidden a part of the truth ,the more she was suspecting me . I should have been frank towards her at once.
2) J'aurais bien voulu pouvoir être à deux endroits à la fois, mais bien sûr, je ne le peux pas? alors, c'est comme ça !
I would really have wanted to be able to be in two locations at the same time, but of course , I can't. Too bad for me !
3) La plupart du temps, les gens n'entendent que ce qu'ils voudraient entendre.
Most of the time people hear only what they would want to hear
4) Maintenant que je sais qu'il erre seul dans les rues de la ville, je ne peux pas m'empêcher de me sentir un peu à cran?
Now that I know he is alone wandering around the city streets, I can't help feeling a little wound-up .
5) Tous les choix que j'ai faits hier étaient vraiment les miens...
All the choices I made yesterday were really my own.
why have you accepted taking the blame for him ?
7) Elle ne se sent pas dépassée alors qu'elle est déjà en retard sur son rapport.
She isn't feeling overwhelmed whereas she's already behind time on her report.
Many thanks for your correction
Nota ; I have corrected the sentence 5
[
-------------------
Modifié par icare29 le 21-11-2025 10:48
Réponse : Ex 311/ dealing with others de mayamalher92, postée le 20-11-2025 à 16:34:57 (S | E)
Hello Here4u,
The more she realized I had concealed part of the truth from her the more she doubted me. I should have been honest with her right away
I wish I could have been everywhere at once, but of course, I can’t.. so here we are !
Most of the time, people listen only what they’d like to listen
Now that I know he wanders all by himself through the streets of the city,
I can’t help feeling a bit edgy..
All the choices I made yesterday were really mine
Why did you agree to wear the hat for him ?
She doesn’t feel overwhelmed though she is quite late on her report
Thank u

Cours gratuits > Forum > Exercices du forum
>